AFTER ALL

A fotográfia, médiumából adódóan mondhatni rokona a halálnak, hiszen az élőt élettelenné változtatja. Az After All fotósorozat egy társadalmi gyászmunka. Amikor azt mondom, hogy „társadalmi gyász”, akkor nem egy, a múltban konkrétan meghatározható eseményre gondolok, hanem sokkal inkább a civilizáció túlhaladottságára, egy lassú amortizáció kezdetére. Így a technikai kép nem csak médiuma, hanem szereplője is a munkafolyamatnak.
Roland Barthes így fogalmaz: A fotográfiában a dolog (egy adott elmúlt pillanatban) sohasem metaforikus értelemben van jelen, s az élőlények sem metaforikus értelemben élnek, kivéve akkor, ha valaki holttesteket fényképez, a fotó ilyenkor azért szörnyű, mert bizonyítja –ha szabad így mondani- hogy a holttest élő, mint holttest, egy halott dolog élő képe.  


Diósi Máté – After All, 2018
Zselatinos ezüst nyomat, 42×60 cm
Giclée print, 70×100 / 42×60 cm, 3/1