DEFICIT

A ’Z generáció’ tagjai között elképesztő mértékben van jelen az ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) vagyis a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar tünetegyüttes. Ez az első generáció, aki már a web 2.0 korszakába szocializálódott, ami azt jelenti, hogy az internet és azon belül is a közösségi média, illetve a digitális képalkotás meghatározza önmagukról és a környezetükről alkotott világképüket. Másrészről a végtelen mennyiségű információ egyúttal dekonstruálja is azt. A túltöltött ingerbefogadás következtében fragmentálódik a koncentrációs képességük, ezzel megnehezítve a leghétköznapibb tevékenységek elvégzését is.

A digitális technikai kép demokratizálódása ezt még súlyosbítja. A ’Z generáció’ kényszeresen és folyamatosan publikál privát életéről tartalmakat, ami a legritkább esetben fedi a valóságot. Míg az egyes személyek magánéletükben számos problémával küzdenek, addig a megjelent tartalmakon idealizált képet festenek önmagukról. Ezzel kollektíve generálva az egyén szorongásának fokozását.

Diósi Máté – Deficit
2024, Giclée print, 150×210 cm