FOW /Fog of War/

A FOW, vagyis Fog of War egy számítógépes szakkifejezés. A számítógépes játékok világában jelentése a játék azon részét jelöli, melyet a játékmenet még nem enged láttatni. A feketével kitakar felület alatt párhuzamosan egy látens játék zajlik. Ezen terület, akár háborút, akár segítséget is rejthet. Viszont, mint a valós térben, úgy itt sincs másképp: Az ismeretlentől való félelem evolúciós alapösztönünk. Azt feltételezzük, hogy félelemeink tárgyai mindig váratlanul hátulról a sötétből támadnak majd ránk.

Félelmeink elől elmenekültünk a valóságból és olyan fiktív tereket hoztunk létre, ahol immáron nincsenek valós tétek. Harcolunk, háborúzunk, majd végig nézzük a világ pusztulását és mindezt tesszük otthonról a kényelmes fotelünkben ülve. Tét nélkül akárhányszor veszíthetünk, elbukhatunk és meghalhatunk, mindig lesz egy következő esélyünk újrakezdeni és megpróbálni elérni céljainkat. Úgy érezzük tehetetlenek vagyunk világunk problémáival szemben. Nincsenek jó kilátásaink a globális felmelegedés lassítására, az éhezéssel felszámolására vagy az atomháború elkerülésére. Ezért kreálunk egy fiktív valóságot, ahol mindezek a frontok megnyerhetőek és az emberi civilizáció megmenthető.  Száműztük életünkből az érvényt és helyette csak az élmény maradt.

Diósi Máté – FOW /Fog of War/, 2019
Zseltainos ezüst kontakt szkennelve – Giclée print, 50×70 cm, 1/3